tiistai 9. kesäkuuta 2015

Bensalenkkarit...

2 päivää yhteyshauntuloksiin.... Taino okei asun niin keskellä ei mitään että menee ainakin sen 4. Kevyttä paniikkia ilmassa.

Ai ajatuksia ammattikoulusta? No sinnehän mä tietenki hain, tarkemmin Kone- ja metallipuolelle. Miksei lukioon? Anteeks nyt vaan kaikki mutten nähnyt yhtäkään hyvää puolta lukiossa: mulla ei ole lukupäätä, lukio ei kiinnosta, en hyödy lukiosta yhtään ja haluan mielummin mahdollisuuden töihin kun valkoisenlakin. Kyseinen lakki ei vie minua millään tavalla lähemmäs unelmiani. No mutta miksi juuri kone ja metalli? Noh koneistamon metallilastut taitaa kulkea pahasti suvussa, Mun isä on koneistaja ja isänisä on juuri jäämässä eläkkeelle kun on koko ikänsä koneistanut.

Mulle ammattikoulun alotus on aika tosi iso muutos. Koska eihän tässä tuppukylässä tietenkään ole ammattikoulua, ei täällä ole edes yläastetta. Joten mun oli tehtävä päätös että haenko mihin kolmesta isommasta "kaupungista". No päädyin hakemaan isoimpaan mahdolliseen, ei kaupungin vaan laadukkaimman koulun ja tietysti sen takia että kaupungissa on paremmat mahdollisuudet päästä töihin valmistuessaan. Enhän mä osaa edes kulkea isommissa paikoissa, olen asunut 8 vuotta tässä samassa pikkukylässä.

Oonko mä aina halunnut koneistajaksi? Noh ensinnäkin musta tulee nimenomaan koneistaja koska levyseppä hitsaajan työt ei pahemmin kiinnosta. Mutta ei, en mä ole halunnut koneistajaksi. Oikeastaan päätös syntyi sillonkun yhteishaku alkoi. Olen aina haaveillut autoasentajan työstä. Tai oikeastaan autonmaalaus ois ollu jees. Mutta koska olin viettänyt yläasteen lähinnä nukkuen, heitellen opettajia kumeilla ja mietiskellen niinkin tärkeitä asioita kun "mulla on viisi euroa rahaa... Tankkaisko vai ostaisko karkkia?" mun pisteet ei siis riittänyt autoalalle. Ei tule meikäläisestä siis vanhaa kunnon bensalenkkaria.

Katsotaan sitten kolmen vuoden päästä kuinka paljon mua kaduttaa tai ei, nyt olen lähinnä paniikissa ja innoissaan.

Ikuisesti teidän Nerffa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti